Вівторок, 07.04.2020, 07:39
Кам'янський професійний ліцей
Вітаю Вас Гость | RSS
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

ПЛАН

виховної роботи

Дніпродзержинського професійного ліцею на 2014-2015 навчальний рік

 

АНАЛІЗ  ПОЗАУРОЧНОЇ  ВИХОВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ  ПЕДАГОГІЧНОГО  КОЛЕКТИВУ  І  КЛАСНИХ КЕРІВНИКІВ ДНІПРОДЗЕРЖИНСЬКОГО  ПРОФЕСІЙНОГО ЛІЦЕЮ ЗА  МИНУЛИЙ РІК

 

Особистість  формується  у  процесі  соціалізації, тобто  в  результаті  засвоєння  суспільного  досвіду, що  передбачає  організацію  цілеспрямованої  виховної  роботи  педагогічного  колективу  навчального  закладу.

У 2013-2014 навчальному році виховна діяльність ліцею була спрямована на реалізацію Законів України «Про освіту», «Про професійно-технічну освіту», які наголошують, що основною метою освіти є формування всебічно розвиненої людини як вищої цінності суспільства, регіональної комплексної Програми правової освіти населення Дніпропетровської області на 2011 – 2015 роки, регіональної Програми профілактики правопорушень на 2011-2015 роки», Комплексної програми профілактики правопорушень у місті Дніпродзержинську на 2011-2015 роки, Державної  цільової соціальної програми "Молодь України" на 2009-2015 роки, регіональної цільової соціальної програми “Молодь Дніпропетровщини” на 2012 – 2021 роки, Загальнодержавної програми "Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини" на період до 2016 року.

Виховна система ліцею – це складна психолого – педагогічна сукупність , яка охоплює весь педагогічний процес, інтегруючи навчальні заняття, виробниче навчання та позаурочну діяльність.

Основною  метою  виховної  діяльності  нашого  колективу  є формування  в  учнів  системи  цінностей і  національної  свідомості, чіткої  патріотичної  позиції, розвиток творчої,  всебічно  розвиненої  особистості, залучення  кожної  молодої  людини до  активної  громадської  діяльності, а  також до здорового  способу  життя. На  сьогодні  ми  маємо  реальні  підтвердження успіхів  своєї  праці  у багатьох  напрямках, протягом року ми  приймали участь та займали призові  місця  в  міських, обласних і навіть всеукраїнських конкурсах: участь у фестивалі козацької пісні «…І докажемо усім, що ми браття» з нагоди Дня Захисника Вітчизни»; міському фестивалі солдатської пісні «Афганський вітер»; в обласному етапі Всеукраїнського конкурсу «Моральний вчинок» за екологічним напрямом – екологічний проект «Друге життя мотлоху»; у Всеукраїнському конкурсі «ЕКО об’єктив», за підсумками якого творча робота ліцею зайняла І місце в номінації «Фотозвинувачення»; в обласному  ярмарку виховних педагогічних технологій, за підсумками якого представлений досвід посів  І місце в номінації «Методичний супровід виховної діяльності в ПТНЗ»; в обласному конкурсі «Профорієнтатор року»; публікація розробки сценарію «Твоя професія: її минуле, сьогодення, майбуття» в журналі «Профтехосвіта» №2 (62), яка посіла ІІ місце у Всеукраїнському конкурсі; дві методичні комісії стали учасниками обласного педагогічного проекту «Самоосвіта як основний фактор удосконалення педагогічної майстерності, ровитку професіональної компетентності та підвищення якості навчально-виховного процесу в ПТНЗ».

На початку навчального року психологічною службою, класними керівниками був преведений аналіз прийнятого контингенту  учнів за допомогою діагностичних мінімумів, поглибленого психо-діагностичного обстеження учнів з девіантною поведінкою,  суїцидального ризику, учнів з низьким рівнем адаптації, обстеження умов проживання. Результати  були обговорені на педраді, класним керівникам та майстрам  в/н підготовлені та роздані рекомендації. Узагальнена  інформація  про  учнів  зведена  в  соціальний  паспорт  ліцею.

Діяльність  педагогічного колективу  була спрямована  на  те, щоб  ліцеїст  міг:

-          оволодіти  необхідними  навичками, уміннями, знаннями;

-          розвинути  здібності  критичного і  незалежного  висловлювання;

-          поповнити  знання  у  сферах, які  цікаві  йому  й  розкривають  перед  ним  нові  обрії  пізнання;

-          розвивати  власні  здібності, приймати  самостійні  рішення;

-          навчитися  радіти  пізнанню, любити  й  поважати обрану  професію;

-          розвивати  свій  емоційний  інтелект;

-          отримати  необхідну  індивідуальну  педагогічну  підтримку.

З метою проведення цілісної державної молодіжної політики, спрямованої на створення умов для самореалізації, організації змістовного відпочинку та забезпечення зайнятості учнів у позаурочний час у ліцеї працювали 34 гуртки  художньої самодіяльності, гуманітарного спрямування, технічної творчості, предметні гуртків, клуби за інтересами, з них 5  спортивних секцій. В роботі гуртків, спортивних секцій та інших позакласних заходах  були задіяні близько 286 учнів ліцею. Проводились тематичні вечори відпочинку та концерти художньої самодіяльності.

Для формування в учнів основ загальнолюдської моралі, відродження національної культури, шанобливого ставлення до історії держави, народу, формування соціальної, правової та національної самосвідомості в ліцеї проводились заходи, присвячені національним та державним святам, творчості видатних композиторів, поетів, письменників, тематичні виховні  години, заходи до тижня права, толерантності, до дня української мови та писемності, дня Соборності України; дня пам’яті жертв голодоморів та політичних репресій; до святкування річниці з дня заснування Дніпропетровської області, до дня  Перемоги у Великій вітчизняній війні 1941-1945 рр., акція «Милосердя» з соціальної допомоги людям похилого віку, ветеранам ВВВ; конкурс на кращий проект та презентацію «Їх іменами названі вулиці міста»; річниці визволення міста Дніпродзержинська від фашистських загарбників тощо. Учні ліцею приймали участь в обласній програмі «Єднання поколінь» до ювілейної річниці з дня визволення Дніпропетровщини.

            У  тісному взаємозв’язку з  громадянським  та  моральним  є  військово-патріотичне виховання,  головною  метою  якого  є   формування  психологічних  та  морально-вольових якостей,  спрямованих  на  фізичний  розвиток  особистості, зміцнення  здоров’я,   підвищення  рівня  фізичного  розвитку.  Спільна  робота  класних  керівників,  викладачів  фізичної  культури, керівників секцій сприяла  підвищенню цілеспрямованої  зацікавленості учнів, а вміло підібрані  засоби  виховного впливу та форми   організації  дозвіллєвої  діяльності  дали  позитивні  результати. На базі ліцею  створено Водянський курень Січеславського округу Міжнародної громадської організації  «Кодацьке військо Запорозьке», до складу якого входять 36 найкращих учнів ліцею. наш курінь проводить заходи: на  честь Покрови Пресвятої Богородиці та до Дня українського козацтва проходить свято «Козацькі розваги»; у День Захисника Вітчизни  найкращих хлопців ліцею приймають до лав Водянського куреня  у молоді козаки-джури; у  День виводу радянських збройних сил з Афганістану, проходить урок мужності “Наша біль - Афганістан”.

 Педагоги  ліцею  працюють  над  формуванням  екологічної  культури учнів. В ліцеї проведена соціально-екологічна акція «Зробимо Україну чистою». Мета акції: не просто прибрати зелені зони від сміття, а змінити ставлення українських громадян до життєвого простору та прищепити в суспільній свідомості потребу не смітити і піклуватися про довкілля.

Метою  напрямку з  формування  здорового  способу  життя є  забезпечення   повноцінного  розвитку  учнів,  охорони та  зміцнення  їх  здоров’я,  формування  вміння  правильно  поводитись  у  критичних  життєвих   ситуаціях,   профілактика  шкідливих   звичок. З пропаганди здорового способу життя з учнями проводилися: бесіди, лекції,  зустрічі-бесіди з наркологом, представниками благодійної організації «Новий час»; конкурси стіннівок «За здоровий спосіб життя», «Профілактика шкідливих звичок», «Молодь Дніпродзержинська  проти наркотиків і СНІДу», спартакіада, яка починається восени з урочистого відкриття в день фізичної культури і спорту. Так під патронатом міського відділу відділу у справах сім’ї, молоді, культури, спорту та з питань внутрішньої політики в ліцеї пройшла акція «Здоровим бути здорово» з демонстрацією фільмів за участю волонтерської організації «Новий час», «Міського медичного центру здоров’я та медицини спорту», Всеукраїнської благодійної організації АСЕТ, міського центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, ГО «Сім’ї Майбутнього», Дніпродзержинського міського управління юстиції. Під час профілактичної акції «Здоровим бути здорово» з учнями ліцею проведені роз′яснювальні бесіди з питань популяризації здорового способу життя серед неповнолітніх, недопущення скоєння ними адміністративних та кримінальних правопорушень, насильства в сім’ї, вживання спиртних напоїв, наркотичних засобів та тютюнопаління. Учні ліцею приймали участь у міській соціально-профілактичній акції «Молодь міста обирає – ЗДОРОВ’Я». В межах акції проведено перевірку додержання вимог чинного законодавства щодо недопущення продажу неповнолітнім алкогольних та тютюнових виробів працівниками об’єктів торгівлі.

Суттєву  роль у здійсненні  системи  роботи  ліцею  з  виховання  свідомого  громадянина  України зі сформованою життєвою  компетентністю є діяльність  з  превентивного  виховання, куди входить правовиховна робота ліцею, спрямована на попередження правопорушень та виховання правової культури учнівської молоді, організація  змістовного  дозвілля учнів  з  девіантною  поведінкою, надання  їм  консультативної   допомоги. Позитивно діють в  цьому  напрямку  Рада з  профілактики   правопорушень,  психолого-педагогічний консиліуму. Але все ж  в  минулому  році 8 учнів  перебували  на  обліку в  органах  внутрішніх  справ  за  скоєння злочинів.  Причиною  скоєння  цих злочинів, в  основному, є слабкий  контроль зі  сторони  батьків  за  місцем  знаходження  підлітків у  вільний  від  занять час. Проблемним  залишається питання   пропусків  учнями занять   без  поважних  причин. З  метою  попередження  та  припинення  таких   випадків  були  розроблені  додаткові  заходи з  укріплення  навчальної  дисципліни, ведеться  систематичний  контроль  за  відвідуванням  занять учнями,  аналізується  всі  прогули.

Системний підхід до цього виду діяльності має такі напрями: здійснюється контроль за відвідуванням учнями занять; проводиться ознайомлення учнів з правилами внутрішнього розпорядку та поведінки; учні ліцею мають постійні або тимчасові доручення в групах; учні охоплені заняттями в спортивних секціях, в гуртках; учнів з девіантною поведінкою ставлять на внутрішньоліцейний облік,  здійснюють закріплення громадського вихователя (класного керівника, майстра в/н або педагога, який має особливий вплив на цього учня), розробляється план заходів з протидії негативним факторам та укріпленню моральних якостей учня. З метою правового забезпечення превентивної діяльності в ліцеї пройшов Всеукраїнський тиждень права, в рамках якого були проведені такі заходи: виставка правової літератури, учнівська конференція; відео лекторій; день консультування; анкетування; відкритий урок «Права людини проголошені «Загальною декларацією прав людини») до Дня прав людини. З питань запобігання і протидії насильству серед молоді та у сім’ях проведені виховні заходи в рамках соціальної акції «16 днів проти насильства»: виховна година, правове забезпечення профілактики насильства над дітьми, анкетування, день консультування учасників виховного процесу з питань правового захисту та психологічної допомоги.     

Значне  місце  у  виховній  діяльності  ліцею  займає   організація   діяльності  органів   учнівського  самоврядування  та  взаємодія  з ними   педагогічного  колективу.  Залучення  учнів  до  спільної  роботи  в  навчально-виховному  процесі  сприяє  активізації  їх  громадської   діяльності, зацікавленості  результатами  колективних  справ. Учнівська рада приймала участь в організації всіх заходів щодо розвитку творчих здібностей учнів, зміцнення здоров’я, фізичного вдосконалення, пропаганди здорового способу життя, а також заходи, що відбуваються в рамках плану навчально-виховної роботи ліцею. Члени ради випускали листівки, бюлетені, стіннівки, організовували чергування та прибирання території.  В ліцеї діє волонтерський загін, який бере участь у ліцейних, міських та обласних акціях, опікується ветеранами ВВВ.   Впродовж навчального року в ліцеї діє Всеукраїнська благодійна акція “Милосердя”: силами членів учнівського самоврядування зібрані кошти, одяг, взуття, засоби гігієни, приладдя для дитячої творчості (фарби, фломастери, олівці, паззли, конструктори, розмальовки), іграшки, книжки та інші необхідні речі для дітей, що виховуються в “Будинку дитини м. Дніпродзержинська”. Участь у міському заході до Всесвітнього дня обійм.

Щорічно в ліцеї проводиться робота з соціального захисту учнів пільгових категорій: діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування, або особи з їх числа (40 учнів),  учні-інваліди (4 учні), напівсироти (24 учні),  з багатодітних сімей(6 учнів).

Учні, які мають статус, знаходяться на повному або неповному (під опікою, мешкають у прийомній сім’ї) державному утриманні, отримують всі виплати, передбачені чинним законодавством.

За нормами та в межах фінансування діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування, які знаходяться під опікою, забезпечуються одноразовим харчуванням, а діти без опіки або особи з  їх числа – чотириразовим харчуванням.          

У молодіжному гуртожитку ДПЛ мешкають 80 учнів, з них 32 – учні, які мають статус,  інші - прибули на навчання з  інших міст, районів.  У гуртожитку є всі необхідні умови  для організації навчання, відпочинку, умови санітарно-гігієнічного призначення. У МГ у вечірній час працюють 2 гуртки («Господарочка», «Різьбяр») і 5 спортивні секції (футбол, баскетбол, волейбол, ЗФП, настільний теніс).

Виховна робота нашого ліцею передбачає кінцеву мету – забезпечити суспільство духовно багатою, працьовитою, конкурентоспроможною, толерантною  особистістю.

Аналіз  виховної  діяльності  Дніпродзержинського професійного ліцею  за 2013-2014 навчальний рік   показав, що  головна  мета,  яка  була  поставлена  перед  педагогічним  колективом, в  основному,  досягнута. 

 

ЦІЛІ ТА  ЗАВДАННЯ, ПРОБЛЕМА  ВИХОВНОЇ  РОБОТИ

ДНІПРОДЗЕРЖИНСЬКОГО  ПРОФЕСІЙНОГО   ЛІЦЕЮ

 

ЗАГАЛЬНА  МЕТА  виховної  роботи:

  • Виховання  громадянина як члена  правового  суспільства  демократичної  держави, особи, що  відчуває  і  цінує  ідеали, свободи і рівності, усвідомлює вартість людської гідності, здатна сама визначити пріоритети власного  життя, прагне  встановлення  справедливої  і  стабільної  політичної  системи  і  готова  підтримувати  її   існування;
  • Розвиток  особистості  з  високою  національною  і  громадянською  свідомістю   через  систему  особистісно – орієнтованої  освіти;
  • Реалізація концепції  збереження  фізичного  й  психічного  здоров’я  учнів  в  умовах  здійснення  навчально – виховного процессу;
  • Інтелектуальний та емоційний розвиток молодого покоління, формування  його  ціннісних  орієнтацій, соціальних, етичних і естетичних ідеалів;
  • Отримання  необхідних  знань  і  розвиток  умінь, набуття   досвіду професійної та творчої  діяльності.

 

 

ПРІОРИТЕТНІ  НАПРЯМИ  виховної   роботи:

  • Системний  підхід до  управління  виховним  процесом  ліцею,  постійне  оновлення  його  змісту, якісна   реалізація  концепції  громадянського  виховання  особистості;
  • Вивчення  контингенту  учнів  навчального  закладу  в  динаміці  розвитку;
  • Динаміка  прогнозування  професійної  придатності  учнів. Соціально – професійні  плани  учнів;
  • Сприяння  вихованню   такої  особистості, яка  усвідомлює   свою  належність  до  сучасної  цивілізації, підготовленої  до життя  в  сучасному  світі, чітко   орієнтується  в  життєвих   реаліях,  поважає  права  і  свободи  людини,  свідомо  ставиться  до  своїх  обов’язків,  здатна  до  саморозуміння,  самовдосконалення,   активної  участі  в  соціальному  житті,   уміє  і  бажає  успішно   працювати;
  • Забезпечення  духовної  єдності  поколінь, збереження  родинних   традицій, вивчення  родоводу,   залучення  учнів  до   народних   звичаїв і  обрядів,  виховання   національної   свідомості і  самосвідомості;
  • Формування  в  учнів загальноєвропейського   світогляду, знань, умінь,  навичок, необхідних  для   проживання в  Європейському  співтоваристві;
  • Індивідуальний підхід у вихованні особистості учнів, стимулювання їхніх внутрішніх сил до саморозвитку й самовиховання.

 

При  плануванні  виховної роботи  в Дніпродзержинському  професійному ліцеї керуються  ПРИНЦИПАМИ :

 

  • Педагогічної  доцільності  та  цілеспрямованості;
  • Цілісності та системності;
  • Природовідповідності;
  • Опори у вихованні  на  учнівський  коллектив;
  • Забезпечення  активної  позиції учнів  та  їхніх представницьких органів у  житті  та  колективній  діяльності;
  • Зв’язку виховання  з  життям;
  • Єдності поваги  й  довіри  до  особистості та  вимогливості до неї;
  • Єдності прав, свободи вибору  та відповідальності;
  • Єдності зусиль ліцею, сім’ї, громадських організацій в процесі виховання.

 

ЗАВДАННЯ  виховної  роботи:

 

 

  • Формування особистості  майбутнього  кваліфікованого  робітника, для якого  характерні  почуття  господаря, високий  ступінь  трудової  активності, ініціативності  та підприємливості, примножувати  трудові  традиції  рідного  краю;
  • Підготовка  молоді  до  самостійної  діяльності  в  нових  умовах  господарювання, виховання  дбайливого  ставлення  до  приватної, суспільної  та  державної  власності, природних  багатств  України;
  • Розвиток  і  закріплення  в учнів  інтересу  до  обраної  професії, професійного  мислення , стимулювання  подальшого набуття  знань  та  вдосконалення  своєї  кваліфікації, створення  умов   для  самореалізації   особистості  відповідно  до її  здібностей, суспільних  та  власних  інтересів, формування  особистості   майбутнього  кваліфікованого   робітника, для якого  характерні  почуття   господаря,  високий   ступінь   трудової  активності,  ініціативності  та  підприємливості;
  • Формування  екологічної  культури  як  внутрішнього   регулятора  поведінки  учнів у   навколишньому  середовищ;
  • Формування  в  учнів  свідомого  ставлення  до свого  здоров’я та  здоров’я інших  громадян як  найвищої   соціальної  цінності, формування  гігієнічних   навичок  і  засад  здорового   способу  життя,  збереження  та  зміцнення  їхнього  фізичного  та  психічного здоров’я;
  • Формування  правової  культури, розвиток  правосвідомості  та  громадянської  відповідальності , потреба  в  оволодінні  державною  мовою; виховання  непримиренного  ставлення  до  антигромадських  проявів , злочинності  та  порушень  правопорядку, готовності  до  боротьби з  ними;
  • Вироблення  у  майбутніх  працівників  наукового  світогляду, національної  свідомості  та  соціальної  активності, сприяння  їх  самовизначенню  та  громадянському  становленню  шляхом включення  у  систему  суспільних  зв’язків;
  • Прищеплення  учням  культури  поведінки  та  спілкування , навчання  способів  розв’язання  конфліктів  в  середині  колективу  та  в  суспільстві; створення  умов   для  соціальної  реабілітації   педагогічно  запущених   учнів;
  • Психологічна  підготовка  молоді  до  сімейного  життя, прищеплення  морально  чистих, гуманних, доброзичливих  взаємовідносин, побудованих  на  взаємоповазі  та  відповідальності  юнаків  та  дівчат.

 

ПРОБЛЕМА  виховної роботи, над якою працює  колектив  ліцею:

 

Формування  і  розвиток  в  учнівської   молоді   системи  цінностей  свідомої   особистості  з  громадянською  позицією,  готовності  до   конкурентного  вибору  свого  місця в  житті.

 

УМОВИ  ЕФЕКТИВНОСТІ  виховної  роботи в  ліцеї:

 

  • Забезпечення  єдності  адміністрації  ліцею,  членів  педагогічного  колективу,  учнівського  самоврядування, громадських  організацій  щодо  формування  в  молоді   системи  цінностей,   національної   свідомості, чіткої    патріотичної   позиції;
  • Розвиток  творчої,  всебічно розвиненої  особистості,  висококваліфікованого   професіонала;
  • Залучення   учнів  до  активної  громадської  діяльності, до  здорового  способу  життя.

 

КІНЦЕВИМ   РЕЗУЛЬТАТОМ  виховної  роботи  в  Дніпродзержинському  професійному  ліцеї  є :

 

Формування  цілісної  особистості, яка має активну творчу й соціальну позицію, високі моральні якості, вміє керувати своїм здоров’ям, прагне до знань  і  має  достатній  життєвий досвід, тобто, готова до суспільного життя.

Форма входу
Пошук
Календар
«  Квітень 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Корисні посилання

Погода
Сьогодні в Україні
Copyright MyCorp © 2020Зробити безкоштовний сайт з uCoz